HABER ARAMA


Gelişmiş

EN ÇOK OKUNANLAR


Vali Şahin'e sorular

TİRDEF, Tirebolu Balıkçı Barınağı'nın ticaret limanına dönüştürülmesinin gerekçelerini Vali Şahin'e soruyor. Şahin'dan kamuoyunun aydınlatmasını bekliyor

Categorie  Kategori : Federasyonumuz
Comments  Yorum : 0
Reading  Okuma : 1029
Date  Tarih : 13.06.2013

12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Tirebolu Balıkçı Barınağı’nın ticaret limanına çevrilmesi konusunda ısrarını sürdüren Giresun Valisi Dursun Ali Şahin’in son açıklamaları yine bilimsel ve teknik verilerden uzaktır.

Bir ilçenin kaderini etkileyecek olan böyle bir çalışmanın; “Ben şahsen Tirebolu’yu canlı tutacağına inanıyorum” şeklinde açıklanması, devlet ciddiyetini yansıtmamaktadır.

“Karar verilmiştir, Tirebolu’da liman mutlaka faaliyet geçecektir. Bundan dönüş yoktur.” sözleri ise bir hukuk devletine yakışmayacak açıklamadır.

Üstelik Vali Şahin, itirazların henüz değerlendirilmediği belirtmesine rağmen ticaret limanının bir ay içinde faaliyete geçeceğini nasıl ve neye dayanarak söylediği anlaşılmamıştır.

Giresun Valisi Dursun Ali Şahin, hiçbir gerekçesi bilinmeyen bu kararı kamuoyuna açıklamadan önce, kamunun aydınlanması noktasında şu sorulara yanıt vermelidir?

-Balıkçı Barınağı’nın ticaret limanına dönüştürülmesi için neden bu kadar acele edilmektedir?  (Limanla bağlantılanan demiryolu ay sonuna kadar Tirebolu’ya geliyor da bizlerin haberi olmamış mıdır?)

-Tirebolu’nun acilen taşıması gereken hammadde veya mamul madde olarak hangi yükler vardır ve beklemektedir?

- Tirebolu’nun geri sahasında limanı kullanacak hangi sınai kuruluşlar bulunmaktadır?

-Tirebolu Balıkçı Barınağı ticaret limanına dönüştürülerek, Rusya’ya 4 yılda 4 milyon ton taş nakliyesi yapılacağı doğru mudur?

-Bu taşıma işlemini ARAS KURTARMA şirketinin yapacağı doğru mudur? Ellerinde bir kontrat varsa miktar ve taşıma süresi konusunda kamuoyuna neden bilgi verilmemektedir?

-Bu miktar bir taşın taşınması için gerekli fizibilite çalışması yapılmış mıdır? Çünkü 4 milyon ton taşın Karadeniz’in coğrafi şartlarında taşınabilmesi için Tirebolu şehir merkezine ayda ortalama 2610 kamyon giriş-çıkış (2610x2= 5220 ) yapacaktır?  Ve çalışma 24 saat devam etmesi gerekmektedir. Bu hesapta Karadeniz’in taşımaya 12 ay izin vereceği düşünülmüştür.

-Bu sayıda kamyonun giriş çıkışı nedeniyle oluşacak emisyon, çevre kirliliği, gürültü, toz denetimi hesaba katılıp, yerleşim yerinde yaşayan halkın sağlığı dikkate alınmış mıdır?

-İlçenin yolları bu kamyon trafiğini kaldıracak mıdır?

-45 kilometre mesafede bulunan Giresun Limanı atıl dururken, (yüzde 5 kapasite ile çalışıyor) neden Giresun Limanı tercih edilmemektedir?

-Giresun’da hazır bir liman varken, Tirebolu Balıkçı Barınağı’nın ticaret limanına dönüştürülmesi için devletin yeni bir harcama yapması getirimli bir çalışma mıdır? Devlet eliyle yapılacak harcamanın dönüşü ne olacaktır?

-Taşımayı yapacak kamyonlar açısından Giresun’a taşıma yapmak günlük 1275 TL olurken, Tirebolu’ya 1260 TL olacaktır. Konunun kamyoncular açısından bir fark oluşturmadığı apaçık ortada olmasına karşın, Tirebolu’da kantar bulunmamasının aşırı yük taşıma kolayladığı için tercih edildiği iddiası doğru mudur?

-ARAS KURTARMA Şirketi’nin Tirebolu’yu off-shore merkezi yapıp, gemilerinin bakım ve onarımı da Tirebolu’ya gerçekleştireceği doğru mudur?

-Tirebolu’ya yapılması düşünülen ticaret limanından kaç ton kömür taşınacaktır?

-Vali Şahin, kömür taşınmayacağını garanti edecek midir? Kömürün oluşturacağı çevre ve deniz kirliliği nasıl önlenecektir?

-Vali Şahin meclis soruşturmasına verilen yanıtta Tirebolu İlçesinin tarihte bir liman ve denizcilik kenti olmayı misyon edindiğini iddia etmiştir. Bunun dayanağı nedir? Denizcilik faaliyeti ile balıkçılığı mı karıştırmıştır?  Son 100 yılda Tirebolu’dan hangi ticari meta taşınmıştır?

-Burada oluşacak deniz kirliliğinin iç turizmde önemli bir konumu olan Tirebolu’ya hangi zararları vereceği, balık türleri açısından oluşturacağı erozyon hesaplanmış mıdır?

Özetle; Tirebolu Balıkçı Barınağı’nın ticaret Limanına dönüştürülmesi biyolojik, fiziksel, ekonomik, sosyal ve kültürel özellikler, kirlilik yükü, halk sağlığı ve çevre açısından hiçbir bilimsel ve teknik inceleme yapılmadan, oldubittiye getirilmektedir.

Giresun Valisi Dursun Ali Şahin’in bu sorulara kamuoyu önünde yanıt vermesi, halkın gerçekleri öğrenmesi açısından bir devlet sorumluluğudur. Vali Şahin’in en azından bu konuda makul ve tutarlı, verilere dayanan bir açıklama yapmasını beklemek biz Tireboluluların hakkıdır.

Yazdırılabilir Sayfa Sayfayı Yazdır | Word'e Aktar Worde Aktar | Tavsiye Et Arkadaşına Gönder

Federasyonumuz

En Çok Okunanlar



ANKET

Tireboluya Demiryolu Yapılır mı?





Tüm Anketler